De lokale schaakclub voor Bakkeveen en de wijde omgeving is begin oktober eindelijk weer van start gegaan. Na een lange pauze vanwege de Corona pandemie kunnen schakers uit de wijde omgeving weer terecht om hun favoriete spel te beoefenen. Nu daadwerkelijk weer eens tegenover een echte tegenstander in plaats van achter een computerscherm. Ondanks het feit dat ‘on-line’ schaken enorm aan populariteit heeft gewonnen blijft het spelletje toch leuker in een echte setting.

Dit jaar speelt de SC Bakkeveen iedere woensdagavond vanaf 8 uur in verenigingsgebouw de Driehoek in Wijnjewoude. Het ledenaantal is ook dit jaar gelukkig iets toegenomen, niet alleen uit Bakkeveen maar ook uit de buurtgemeentes. De club is met maar liefst 4 teams zeer goed vertegenwoordigd in de Friese clubkampioenschappen en de eerste wedstrijden zijn inmiddels alweer gespeeld. Ook de interne competitie is een paar rondes oud en de strijdlust en enthousiasme van de schakers is alsof er nooit Corona is geweest. Op zo’n avond verlies je je al snel in gepeins over de beste strategie of tactisch plan. En na de partij volgen de discussies over hoe het beter had gekund… schaken doet iets met je!

Wie zich ook eens wil meten met andere schakers… u bent natuurlijk van harte welkom. Loop gewoon eens binnen op de woensdagavond of stuur een mailtje naar info@schaakclub-bakkeveen.nl